dreamcatcher.reismee.nl

Kein Bild en vooruitdenken

Kein bild en vooruitdenken

Zoals ik al in mijn laatste vakantie blog aangaf, zal ik ook zo nu en dan een blog maken van onze weekendjes weg met de camper. Met een mooi herfstweekend in het vooruitzicht dachten we “we moeten er maar eens op uit trekken”. Zo gezegd zo gedaan. Op vrijdag vertrokken richting Oldenzaal. Fietsen mee en de honden mee. Helaas heeft mijn MTB momenteel geen zadel en aangezien dat mij even ontschoten was heb ik dus maar de gewone fiets meegenomen. De camperplaats waar we een paar dagen gestaan hebben is de TopPlatz camperpark Hulsbeek.

Topplatz is een Duitse organisatie waar camperplaatsen zich bij aan kunnen sluiten. Inmiddels groeit het aantal Nederlandse plaatsen gestaag en zijn er nu wel een stuk of 10 in Nederland. Ze zijn netjes en liggen over het algemeen op mooie plekken. Voor de camperaars onder ons. Er is een gratis App die je kunt downloaden en dan zie je waar ze zoal zitten in Europa. Het is een Duitse organisatie en omdat we ook nog eens 20 km van Duitsland zitten zijn we hier als Nederlanders in de minderheid. Maar ach, wel zo leuk en het Duits zit er na drie weken Oostenrijk ook nog wel een beetje in bij ons. Er zijn wel altijd van die leuke dingetjes die dan opvallen wanneer je met verschillende nationaliteiten op de camperplaats staat. Zo valt het ons vaak op dat wanneer er een Duitse camper het terrein op rijdt en ze de plek oprijden het eerste wat er gebeurd het installeren van de satelliet schotel is. Want ja, je zou maar een heel weekend geen beeld hebben! Dan moet je tegen elkaar gaan praten! Oef….de hele tijd over het weer of die rare camper van de buren praten. Maar het is echt zo. De schotel is heilig. Zo ook dit weekend. Een vriendelijke Duitse meneer die zijn camper neerzet en vervolgens de schotel aan zet. Die blijft eindeloos rondjes draaien op het dak waarop Antoinette glimlachend langsloopt… “Ja, kein Bild” Vertwijfelt kijkt de man rond. Zijn vrouw inspecteert de andere campers en een andere landgenoot komt advies geven. Uiteindelijk maar een ander plekje…. Ook niet. Op plek 4 was het bingo en hij stond. Een goede plek vinden is iets wat je gaandeweg wel gaat leren. Hoe gaat de zon, is de plek een beetje recht, hoeveel klerezooi ligt er bij de buren voor de camper en hoe groot is de hondenbak die buiten staat. Kortom je schat de situatie in. Iets waar onze Nederlandse overheid een broertje door aan heeft zo lijkt het tegenwoordig. Tja die hoge gasprijs hadden we niet voorzien en de strategische voorraden dachten we niet aan te hoeven vullen want tja corona kost al zoveel geld . Afghanistan heeft ons volledig overvallen en nu weken later komen de vluchtelingen die op een stoel moeten slapen. Onverwacht is het aantal asielzoekers toegenomen. Oh echt? Tja ik dwaal af…. Vooruitdenken is ook moeilijk. Ook wij dachten het juiste plekje gevonden te hebben hier in het bos maar wat blijkt… we lopen al twee dagen met onze stoelen over de camperplaats te sjouwen. We hebben de camper zelfs verplaatst naar een plek met meer zon…. Dachten we. Het blijkt maar weer. Ook wij hebben menselijke trekjes. Dat vooruitdenken... daar kom ik nog wel even een keer op terug. Zeker in relatie tot onze rijlessen en de rijinstructeur die daar ook gek op is!

We staan in een heel groot park bij Oldenzaal “Het Hulsbeek”. Het landgoed was ooit eigendom van een Twentse textielmagnaat en is in de jaren 70 overgenomen door een stichting die het nu als recreatiegebied in beheer heeft. Er is een meer met daarom heen wandelpaden en een paar strandjes. Een speeltuin, een adventure baan, een kartbaan etc etc. Als topper ook een gaaf MTB parcours, maar ja, geen zadel.

Op zaterdag hebben we een fietstochtje gemaakt van 35 km via de fietsknoop punten route. Nog een tip van mij. Er is een app die heet fietsknoop. Daar kun je perfect een route op plannen en vervolgens mee navigeren. Als je je telefoon op het stuur zet dan kun je het prima volgen. Bovendien roept de dame bij elk knooppunt welk nummer je dan weer moet volgen. Erg makkelijk voor degenen die graag een stukje touren.

Vandaag zondag hebben we gebruikt om een stukje te wandelen en vanmiddag lekker in de zon gezeten. Al met al een kort maar lekker weekend zo. Omdat nu de derde nacht gratis is hebben we die ook maar geboekt en hoefden we niet aan het einde van de ochtend van de plek af. We eten nog wat voordat we gaan rijden en komen dan vanavond weer terug in Katwijk.

Dit op zondag 10 oktober. Een bijzondere dag. Namelijk de verjaardag van mijn moeder. Vandaag zou ze 77 geworden zijn. Ik heb haar toch even gefeliciteerd en haar bedankt voor het mooie weer op deze gedenkwaardige dag.

Fijne week allemaal.

Groet,

Michel

Ellie

Oeps had wat geschreven maar niet opgeslagen.

Gecondoleerd met jullie ( schoon) moeder, lekker taartje gegeten op haar? In liefdevolle herinnering.

Een heerlijk weekend gehad met dit weer, genieten samen.
Gr?

Ria

Heerlijk weer op pad! Hadden jullie geen zin in een ritje met de lijnbus? ?

Lydia

Je hebt de verjaardag van je moeder gelukkig op gepaste wijze herdacht en gevierd (zag een lekker gebak staan)?
Onverwachts een gezellig reisverhaal ?

Michel

Dank je wel allen. En nee Ria… even geen bussen meer?. Nu eerst ons groot rijbewijs halen. Daar kan ik ook wel een lijstje met aandachtspunten voor make ??

Conny

Mooi weer en een rustige plek om even aan je moeder te denken. Wel weer hilarisch je stukje. Vooral omdat ik me in een aantal zaken zelf heel goed herken. Haha.