dreamcatcher.reismee.nl

Verjaardagswandeling en de technische dienst

Ja beste lezers. Weer een jaartje erbij. Ik ben heel blij met alle berichtjes en telefoontjes die ik gisteren heb gekregen. Dat heeft me goed gedaan. Weet u nog dat stukje over de dopamines in een van de vorige blogs? Ik zat er helemaal volmee gisteren. Gisteren werd ik verrast met een hele mooie set draadloze oortjes die ik van Antoinette voor mijn verjaardag heb gekregen. Ik wist echt van niets en het zijn degene waar ik al een paar keer naar gekeken had. Zo lief

Oostenrijk is een goed georganiseerd land. De mensen zijn gastvrij en beleefd en het is er schoon en erg mooi. Ik ben eigenlijk nog nooit een sanitaire voorziening tegen gekomen waar het vies was. Ook op de campings is het vaak heel modern sanitair. Er zijn uitzonderingen maar schoon is het altijd wel. Dat is wel eens anders geweest op onze vakanties in Ftankrijk met de voetstap toiletten waar je zonder een paar watten in je neus niet bij bewustzijn kon blijven en dat het toilet onverwacht ging spoelen en je met je slippertjes in water stond… brrr.

Ook op het gebied van toerisme heeft men het goed voorelkaar. Vrijwel elke regio waar je kunt verblijven heeft een vakantiepas of gastekarte zoals men dat noemt. Met die pas kun je gratis of tegen een kleine vergoeding gebruik maken van diensten en deelnemen aan activiteiten. In de omgeving waar we nu zitten krijg je een digitale gastekarte. Je kunt een app op je telefoonzetten en via die telfoon kun je zien waar er wat wordt georganiseerd. Je kunt je aanmelden en ook kijken wat er in jouw buurt aan interessante bezienswaardigheden is. Echt handig. Wij kunnen ook gebruik maken van alle busdiensten in de regio en voor 1 euro reizen. Dat hebben we gisteren op mijn verjaardag gedaan. Aan het einde van de ochtend hebben we de bus gepakt naar Filzmoos. Een leuk plaatsje aan de andere kant van de berg. Vandaar uit de gondel omhoog om vervolgens te wandelen naar een Almhut ongeveer 3 km verderop.

De gondel in Filzmoos.

Onderweg was het uitzicht weer fantastisch.

Boven kwamen we bij een heel klein hutje waar je alleen buiten kon zitten. Daar bestelden we een Jausenplatte. Een oostenrijkse lunch met brood en allerlei soorten kaas en worst. Bij elke tent is het weer anders. Vandaag hadden we echt de lekkerste tot nu toe. De meeste worst en kaasproducten maakte ze zelf en er zat echt een hele lekkere geitenkaas bij. We hebben gesmikkeld!

Vervolgens wisten we dat we aan de andere kant van de berg naar beneden konden lopen en dat we dan bij de camping uitkwamen. Leuk plan maar we wisten alleen niet dat dit ongeveer 9 km lopen was waarvan de laatste 7 naar beneden. In het begin vooral via allerlei stijle bospaadjes vol met boomwortels. Je moet echt goed oppassen waar je loopt.

Uiteindelijk kwamen we gelukkig onderweg nog een leuke hut tegen waar we even gezeten hebben voordat we het laatste uur moesten lopen. We hebben in totaal meer dan 4 uur gelopen en we voelden de beentjes wel.

Het fijne is dat je dan s avonds jezelf kunt belonen met eeb heerlijke maaltijd. We zijn bij de pizzeria belandt. Ik moet wel zeggen dat het bij gebrek aan beter was, want een aantal restaurants zijn meerdere dagen per week dicht in verband met het tekort aan personeel in de horeca. Toen we terug kwamen van de Pizzeria werden we verrast doordat de camperdeur niet meer wilde sluiten. Nu kun je mij rustig een PC uitelkaar laten halen en repareren, maar op het gebied van deursluitingen met trekveren etc… dan is Antoinette de technische vrouw. Op een of andere manier wilde de bovenste beugel in de deur niet meer inklappen. Hij schiet er volledig uit ipv gedeeltelijk. Ik schreef van de week over de hoogte van de camper… tsja dat was hier dus ook wel even een dingetje. Om het goed te kunnen zien hadden we dus een trap nodig. Dus om half 10 nog op zoek naar een trap. Antoinette gooide haar charmes in de strijd en kreeg in het restaurant van de camping een trap mee van de heren. Na enige tijd hebben we kunnen constateren dat er een veer gebroken is. Het is ons gelukt de sluiting terug op zijn plek te krijgen, maar zodra je dedeur open doet dan kunnen we weer op zoek naar een trap en kan ik de gereedschapskoffer uit het serviceluik halen….

Kortom we hebben de deur dicht gemaakt en met tape de hendels vastgeplakt plus de deur in het slot gedraaid. Nu moeten we via de cabine deuren er in en uit. Beetje behelpen, maar te doen. Vanmorgem hebben we contact gezicht met de dealer en zij gaan ons nog terugbellen, maar we verwachten dat waarschijnlijk het hele deurpaneel gedemonteerd moet worden. We hebben ook maar vast een afspraak voor de reparatie gepland.

Vandaag woensdag gaan we richting Altenmarkt wandelen. Dit is een uur lopen over een vlakke weg. We zien wel hoe het heen gaat en als we het niet zien zitten dan gaat er een bus terug. Altenmarkt is ook een leuk dorp met veel winkels. We laten de honden vandaag even thuis. Morgen meer over ons bezoek aan Altenmarkt en dan ook wat over de geschiedenis van Radstadt. Alvast een klein weetje. Altenmarkt heette vroeger Radstadt… De toemalige Bischoppen hebben de stad opnieuw laten bouwen met een vesting erom heen 5 km verderop. Het is maar dat u het weet.

Fijne dag allen. Doei doei.

Elly

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk om te lezen en te zien waar jullie allemaal heen zijn gegaan. Echte globetrotters zijn jullie. Geniet er nog lekker van en doe de groetjes aan Antoinette

El

Nou geen verkeerde verjaardag jammer van de deur?.
Flinke wandelingen maken jullie echt super sportief hoor.
Toen Piet vroeger op de motor door Oostenrijk reed was hij ook altijd enorm enthousiast over de bewoners van Oostenrijk.
Fijn om daar te zijn ??‍♀️

Lydia

Met al die wandelingen , heuvel op heuvel af (met knikkende knieën) zijn jullie dan niet doodmoe? Maar het is in een prachtige omgeving en een biertje? met Jausenplatte?? na afloop ,is veel waard.
Knap waardeloos wat betreft de deur?

Sieneke van der plas

Hai Michel
Onwijs leuk om jou vakantie blogs te lezen.
Hele fijne vakantie samen met Antoinette . Groetjes Sieneke van der plas.

Michel

Dank je wel voor je reactie Sineke! Dat vind ik leuk om te horen.

Groet,

Michel