dreamcatcher.reismee.nl

De Camper en op naar Radstadt

We hebben de camper nu ruim 3 weken. Het is niet te geloven hoeveel we er al mee gereden hebben. Tot nu toe bevalt hij super. Wat zijn nu de verbeteringen ten opichte van de DC1. Wat als eerste terugkomt is de ontwikkeling van campers over de afgelopen jaren. De motor is veel soepeler. Hij heeft met 150pk meer dan de 128 hiervoor en met een 6 versnellingsbak zijn de overbrengingen ook net ff lekkerder. Bij de vorige camper moest ik altijd even de buren waarschuwen als ze buiten zaten. Anders liep je de kans om in een roetwolk terecht te komen. Naast het motorische hebben we nu een cruise control en airco. Bij de vorige waren beide later ingebouwd en dat merkte je in gebruik. Een ander opvallend verschil is de draaicirkel. Die is echt kleiner wat het manouvreren makkelijker maakt. In zijn geheel rijdt deze camper veel meer als een gewone auto. Ook de wegligging is beter. Wanneer ik een vrachtwagen inhaal dan merk ik daar veel minder van. Dit is wel een Hymer dingetje. De spoorbreedte van de banden achter is breder dan aan de voorkant. Een ander fijn punt is dat de schoon- en vuilwatrtanks zijn ingebouwd in de vloer. De vloer is verhoogd en bij de zithoek hebben we vloerwerwarming als de kachel aan staat. De 170 liter koelkast is echt luxe. Verder bevalt het zonnenpanneel in combiantie met de lithium accu. De accu is voorzien van bluetooth en we kunnen continu zien wat we verbruiken en hoe lang de accu nog meegaat. Bij mooi weer kunnen we zien hoeveel stroom erin gaat. Op dit moment staan we al een dag of vijf niet aan de walstroom. Als we rijden wordt de accu ook weer opgeladen. Zijn er dan dingen waar we aan moeten wennen. Ja zeker. Als eerste de verschillende op en afstapjes in de camper. Het gaat steeds beter maar ik ben al een paar keer bijna op mijn plaat gegaan. Verder de hoogte aan de binnenkant. Die is 2m 12 en daardoor moeten we op ons tenen staan om bij de bovenkastjes te komen. Verder hebben we aan de achterkant twee stelpoten om de camper steviger neer te zetten. Je kunt deze uitdraaien en vaak kom je dan net niet bij de grond. Je moet het laatste deel van de stelpoot dan handmatig van een ontgrendeling afhalen en met een borgpen vastzetten. Het klinkt ingewikkeld maar het komt er op neer dat ik vaak alsnog half onder de camper moet kruipen. Toch maar sparen voor die automatische stelpoten die de camper gelijk waterpas zetten! Dus zijn wij blij? Ja we zijn super blij! Dat neemt niet weg dat de dc1 ook goed beviel en er voor heeft gezorgd dat we aan het camperen verslingerd zijn geraakt.

De reis tot nu toe.

Dat was even een korte samenvatting over onze ervaringen tot nu toe. Ondertussen is het maandag en hebben we vanmorgen de camper weer ingepakt om een km of 60/70 verderop te gaan. Dat is niet echt ver. We gaan echter het Tauerngebergte door. We klimmen naar 1630 m dwars door de skigebieden van Obertauern. Antoinette heeft hem deskundig door de bergen gestuurd en inmiddels staan we op de Tauern camping in Radstadt.

Obertau

Het is een echte wintersportcamping met veel vaste plaatsen. We staan op het hoogste punt van de camping helemaal achterin. We moesten stijl omhoog en achteruit een smal straatje in. Een kolfje naar Antoinette der hand.

Even luieren voor de camper

De eerste indruk en gevoel is goed. We staan op loopafstand van het centrum en een supermarkt en er is hier super veel te doen. Onze duitse buurman die hier al 35 kaar komt heeft ons inmiddels al wat tips gegeven. We gaan eerst maar eens Radstadt verkennen. Een stadje met een uitgebreide geschiedenis. Daarover vertel ik het volgende blog.

Doei doei

Alvast een beetje Radstadt

Nettie

Stoer hoor Antoinette. Ik heb respect voor je.??

Conny

Ik moest lachen om je verhaal van jullie oude camper en dat je de buren even moest waarschuwen als jullie weggingen. Heel herkenbaar. Wij zijn 1x vergeten de buren te waarschuwen. Het schaamrood stond ons op de kaken. Goed van Antoinette dat ze dat gewoon "effe" doet. Ik doe het haar niet na. En wat hebben jullie heerlijk weer op de vakantie. Zo hoort het ook.

Michel van der Ark

Haha Conny. Idd. Als je buren in de schaduw van jouw camper zitten en jij kruipt van binnen uit achter het stuur en dan vroem vroem. Uche uche :-)

Lydia

Weer een gezellig en overzichtelijk verhaal. Misschien inderdaad beter om in de toekomst electrische stelpoten te laten installeren. Lijkt me trouwens
een prachtig gezicht om , relatief kleine Antoinette, zo te zien rijden/parkeren.

Thea

Antoinette, respect van mijn kant. Powerwoman ?
Het ontdekken van jullie aanwinst bezorgd hilariteit,
Michel ik visualiseer heel veel dus het dat je vliegend door de camper gaat heeft hier een lach bezorgd tijdens het lezen van je blog ?????
Geniet samen ? dat doen wij met jullie mee

Ellie

Je kunt mooi schrijvend vertellen.
Thanks ??‍♀️