dreamcatcher.reismee.nl

Kaiserwetter en een wild avond

We zijn inmiddels aangeland in het mooie Scheffau am Wilder Kaiser. Een plek die we altijd even moeten aan doen in Oostenrijk. Voor degenen die de vorige reis hebben gevolgd weet dat we hier de vorige keer ook hebben gestaan. Het is een camping waar hoofdzakelijk campers staan. Geen poespas, maar wel alles nieuw. Net sanitair en een schitterend uitzicht.



Het is heel bijzonder, maar toen Suus (zusje) eind juni naar Rusland vertrok nam ze het mooie weer mee en had in Sachalin uitzonderlijk mooi weer. Nu is ze vorige week weer even teruggekomen en het mooie weer is ook weer terug. Ik geef het maar vast aan. Half oktober gaat ze weer terug geloof ik, dus dan kunt u rekenen op een weersverandering….

Het mooie weer dat we nu hebben noemen ze in Oostenrijk “Kaiserwetter” en aangezien ik u toch altijd wat wil meegeven in de categorie “ iets wat u nooit wist en vermoedelijk ook niet echt hoefde te weten” . Het begrip Kaiserwetter is ontstaan in de 19e eeuw. De periode dat de Oostenrijkse Keizer Franz Joseph 1 aan de macht was. Op zijn verjaardag… de 18e augustus… bleek het altijd mooi weer te zijn. Dus hebben ze dat Kaiserwetter genoemd. Dus als u ooit in een quiz terecht komt en die ene vraag die u 100.000 euro kunt opleveren komt voorbij dan heeft u wellicht wat aan deze kennis?.

Goed ik dwaal weer af. Scheffau dus… We hebben een prima plekje en beginnen al echt te wennen aan de camper. In het piepkleine centrum zit een gasthof waar je heerlijk kunt eten. We hoefden dus ook niet na te denken over het avondeten. Het is september en dan begint ook het wild op de kaart te komen. Nu ben ik opgegroeid met Wild en kan wel genieten van een lekker stukje vlees. Er bleek een Reegoulash op de kaart te staan. Oh wat was die lekker. Met Cantharellen en eier Spatzle. Het Wild was geschoten door de eigenaar. Nu ken ik die verhalen natuurlijk wel. Het wild dat je bij de poelier koopt is namelijk ook altijd vers….. Daar wist die ouwe van mij wel wat verhalen over te vertellen. Ik geef geen details maar varkensbloed doet wonderen bij het opdooien….

Het werd dus een heerlijke wilde avond. Ik proef het nig steeds als ik mijn ogen sluit. De volgende dag (zaterdag) hebben we afgesproken met Cees en Jaqueline (zwager en schoonzus).


Zij staan in Itter met de caravan op een camping. Een kwartier rijden hier vandaan. We hebben de gondel in Ellmau omhoog genomen en zijn vervolgens naar beneden gewandeld. Onderweg gelunched bij de Rubezahl Alm. Een hele bekende plek in deze omgeving. Het is een oude boerderij gebouwd in 1778. Hij is altijd familibezit geweest en sinds 1972 in gebruik als Almbetrieb. Vele bekende Oostenrijkers hebben hier al een bezoek gebracht. De ingang is zo laag dat Antointette zelfs moet kijken dat ze haar hoofd niet stoot. Voor degenen die hier in de buurt willen verblijven een aanrader. Je kunt er ook ontbijten met een schitterend uitzicht.


Vervolgens zijn we verder naar beneden gelopen. Ik kan u zggen dat 6 km afdalen even wennen is. Nu kom ik meerdere keren per week in de sportschool en train ook mijn bovenbeenspieren, maar nu ik zo naar beneden aan het wandelen ben bedacht ik mij dat er geen fitnessapparaten zijn die een afdaling simuleren…. Toch maar eens aankaarten bij de heren van Olympia sportschool, want deze spierpijn is niet prettig. Aan het einde van de dag hebben we heel geZellig samen gegeten en om 22 uur moe maar voldaan in bed gestort. Morgen is het zondag en een nieuwe dag. We staan nog een dagje hier. Wordt vervolgd. Wij wensen j alvast een fijne en mooie zondag!






Reacties

Reacties

Lydia

Het lijkt of jullie het mooie weer ook hebben meegenomen!
Wat een prachtig land en een heerlijk eten??, en het is duidelijk een zusje van Antoinette, ze lijken heel veel op elkaar. Hebben jullie beide honden meegenomen, daar is voldoende ruimte bom te rennen.
Wacht met spanning op het volgende reisverslag

Michel van der Ark

Ze zijn allebei mee de honden. Joy wordt in januari 14 en het is voor haar allenaal een beetje veel. Ze is ook niet echt gezond meer. Gelukkig kan ze goed een tijd alleen in de camper blijven en gebiet ze van het feit dat ze erbij is.

Ellie

Wat een gezellig verhaal, leuk om te lezen.
En het bieren ?ziet er ook lekker uit.

Gezellig om familie te ontmoeten in buiten land is altijd heerlijk om elkaar te zien en spreken.

Het is inderdaad boffen met dit weer en als je zus tot half oktober dit weer meegenomen heeft teken ik ervoor.

Tot de volgende keer?

Thea

Wat een prachtige foto van jullie hond. Gezellig tafelen met zijn vieren, quility time.

Gelukkig blijft zus Suus tot half oktober. Hopelijk tot die tijd ook het mooie weer zodat wij er ook nog even van kunnen genieten eind september.

Geniet samen en tot het volgende verhaal ?
Wij noteren alle mooie plekjes ?

Conny

Echt leuk om te lezen dat beide honden mee zijn en dat Joy kan genieten van het samen zijn. Daar gaat het toch om. Niet dan. En de foto's; schitterend. Ik zal daar met Hans niet snel komen. Gevalletje hoogtevrees. Hij heeft wel een cursus gedaan maar Oostenrijk is nog even letterlijk té hoog gegrepen. Vroeger ging ik met mijn ouders en de rest van het gezin vaak naar Oostenrijk. Innsbruck e.o. Dat begon toen ik 6 jaar was. En omdat mijn vader ook last had van hoogtevrees moesten we altijd lopend de bergen in. En als klein kind zijnde was dat niet altijd leuk. Daar komt denk ik mijn anti loop houding vandaan. Nu kan ik dat meer waarderen. Wat mij wel altijd bijgebleven is, is een Tiroolse avond. Wordt waarschijnlijk nog niet gehouden vanwege Corona. Voor de Oktoberfesten is het nog een beetje te vroeg. Enniehoe; geniet van elkaar en van het mooie weer.

Michel

Allen dank voor de leuke reacties!
@Conny, ik weet hoe Hans zich voelt. Ik heb ook een behoorlijke hoogtevrees. Wandelen langs stijle stukken zie je mij niet doen. Gek genoeg gaat een gondel altijd wel goed. Maar in Nederland over een gallerij bij een flat op 8 hoog…. Pffff verschrikkelijk. Met autorijden op de passen kan ik me er gelukkig redelijk overheen zetten… en zo nee, dan heeft Antoinette een klusje te klaren ??

Dominique van den Bos

Wat een prachtige foto van de hond en Bergen op de achtergrond.

Dominique van den Bos

Wat een avonturen hebben jullie al meegemaakt in die korte tijd, geweldig allemaal.
Ik vind dat je het allemaal leuk verteld.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!