dreamcatcher.reismee.nl

Balans

?Als je doet wat je altijd deed dan krijg je wat je altijd kreeg. Wijze woorden van een oud collega. Tijdens deze heerlijke vakantie was er genoeg tijd om terug te kijken op de afgelopen periode, maar ook op de afgelopen jaren. Een heftige gebeurtenis in je leven zorgt ervoor dat je hele leven even op zijn kop staat. Je gaat jezelf vragen stellen al “wat vind ik nu belangrijk”, “wat wil ik nog doen en zeker ook niet doen in de toekomst”. Lastige vragen waar ik niet in 10 dagen uit ben, maar wat voor mij zeker is is dat ik de dingen wil doen waar ik voldoening uit haal. Beter voor jezelf zorgen, ik heb al een aantal jaren een coach waar ik een aantal keren per jaar mee spreek en dit is iets wat ik vaak terug krijg van hem.

Uiteindelijk draait alles om balans. Ik ben ooit opgeleid als boekhouder en daar leerde ik al dat de balans in evenwicht moet zijn. Bij het leven horen zaken die niet leuk zijn en energie kosten, maar zolang je zorgt dat je het aan de positieve kant compenseert dan blijf je beter in evenwicht.

Sommige mensen gaan uren op een matje in kleermakerszit en anderen vouwen hun lichaam in allerlei standen tijdens yoga oefeningen. Allebei geprobeerd. Leuk, maar niet echt mijn ding. Ik heb gemerkt dat ik schrijven leuk vind en ga er dan ook mee door. En nee, wees niet bang dat ik iedereen ga vermoeien met eindeloze verhandelingen over mijn leven en alle dingen die we doen. Nee, dan wordt het een soort facebook 2.0. Het zal vooral iets voor mezelf zijn.

De toegenomen digitalisering zorgt er ook voor dat werk en prive steeds meer door elkaar lopen. Niets op tegen, maar het zorgt ervoor dat de balans al snel de verkeerde kant uit slaat. Deze vakantie heb ik op 1 ochtend na (ja je valt soms terug in oud gedrag) geen zakelijke mail gelezen. Dat is soms echt lastig voor me, maar uiteindelijk gaf het ook rust. Bovendien had ik er zeker de eerste week geen energie voor. Ik krijg normaal gesproken tussen de 25 en 50 mailtjes per dag. Niet allemaal belangrijk, maar vaak moet ik er wel wat mee. Wanneer je die leest op je vakantie dan gaat de balans weer de verkeerde kant uit. Natuurlijk ben je er altijd voor de nood, maar verder even niet.


Op de vraag wat betekend werk voor mij en waar krijg ik energie van ga ik het antwoord proberen te vinden. Dat is best lastig. Je moet uit je comfortzone en misschien niet doen wat je altijd deed…. Alles voor een betere balans.


Goed beste lezers, mochten juliie nog niet in slaap zijn gevallen na dit slotwoord dan nog even over onze laatste dag. Het is een stralende dag en we hebben heerlijk in het zonnetje ontbeten. We moeten om 12 uur de camping af zijn en we rijden dan naar Ellmau. Daar doen we boodschappen en gaan nog evem wat eten. Daarna richting huis. We zien wel waar we terecht komen vanacht. Het camperleven bevalt ons zo goed! Morgen is het weer thuiskomen en ons klaarmaken voor de nieuwe werkweek. Ik heb er weer zin in, maar 1 zinnetje zingt al de hele ochtend in mijn achterhoofd….” Als je doet wat je altijd deed……”


Groetjes en liefs van de Arkies.



Reacties

Reacties

Lydia

Het is echt knap om je zo te kunnen verwoorden, dat is een gave?.
Niet iedereen kan dit, zoals ik.
Door alles op schrift te zetten helpt het misschien dingen op een rijtje te krijgen.
????

Michel van der Ark

Dank je wel Lydia!

Suzanne

Echt super leuk om te lezen allemaal!! Fijn dat je hier je gevoel kan uiten, zeker na de laatste periode erg belangrijk. Het camperrleven geeft vrijheid, ook in je hoofd en dat heb je nodig om door te groeien en voor jezelf te kiezen, erg belangrijk. Je moet eerst helemaal happy zijn met jezelf voordat je het met een ander kan delen. Nou fijn om elkaar snel weer te zien en hele te gek als jullie deze kant opkomen??

Michel

Dank je wel! En we komen zeker die kant uit??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!